Steunpunt Korte Keten,

jouw eerste aanspreekpunt
voor vragen over de korte keten.

Doe mee aan de Week van de Korte Keten

Doe mee aan de Week van de Korte Keten

Van zaterdag 6 juni tot zondag 14 juni 2020 organiseren de Vlaamse provincies, samen met VLAM, de Vlaamse overheid en Steunpunt Korte Keten, de derde Week van de Korte Keten.
Negen dagen lang vinden er kleine en grotere activiteiten plaats. Bezoekers kunnen er lekkers proeven in hoevewinkels en op streekmarkten, fietsen langs landbouwbedrijven en streekproducenten of zelf de handen uit de mouwen steken tijdens een demonstratie met lokale producten.


Naar 500 activiteiten en evenementen


Na de succesvolle editie in 2019 met meer dan 400 activiteiten, willen de organisatoren de grens van 500 activiteiten overschrijden in 2020. Nieuw in 2020 is ook de samenwerking met ‘UIT in Vlaanderen’. Elke activiteit wordt geregistreerd in de UITdatabank en getoond op de website. Hoe je je eigen activiteiten kan registreren, lees je op de website


Kom inspiratie opdoen bij jouw provincie


Of je nu een producent bent van hoeve- en streekproducten, een lid van een vereniging of een ambtenaar bij stad of gemeente, iedereen kan een activiteit organiseren of mee ondersteunen. Wat je kan organiseren en hoe je dit aanpakt ontdek je in februari tijdens de provinciale inspiratiemomenten. De data en locaties vind je op de website. De inspiratiemomenten zijn ook dé ideale plaats om contacten te leggen met andere organisatoren.


Nog meer hulp


Het Steunpunt Korte Keten voorziet ook vormingsmomenten om je te helpen een evenement op touw te zetten tijdens de Week van de Korte Keten. Je krijgt er tips om je te onderscheiden van andere activiteiten en om de organisatie en promotie ervan in goede banen te leiden. Deze infosessies worden gehouden in februari en maart 2020. Precieze data en locaties vind je in deze nieuwsbrief onder de titel ‘Hoe promoot ik een event op mijn Korte Ketenbedrijf?’


Infocampagne


De initiatiefnemers van de Week van de Korte Keten voorzien een ruime campagne om de Week bekend te maken bij het grote publiek.



E-mail |