Steunpunt Korte Keten,

jouw eerste aanspreekpunt
voor vragen over de korte keten.

Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.

                    Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.

Tip 2: Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken.


  • Als je nieuwe klanten ontvangt, zorg er dan voor dat deze een goede indruk krijgen van je boerderij/hoevewinkel. Dit doe je door ervoor te zorgen dat alles er netjes bijligt. In deze periode is dat zelfs nog net iets belangrijker dan normaal. 
  • Wees vriendelijk tegen je klanten maar zorg ervoor dat dit niet geforceerd overkomt. Als klanten een goede ervaring hebben is de kans groot dat ze het doorvertellen. Het zijn dan eigenlijk je ambassadeurs. Zeg tegen je klanten dat als er iets mis is ze je dat altijd mogen melden en dat ze het mogen doorvertellen als alles okay is. 
  • Maak er een gewoonte van om te luisteren en de klant het gesprek te laten domineren. Hier kan je veel onderliggende informatie uit verkrijgen. 
  • Ten slotte is het heel belangrijk om tegen elke klant enthousiast te zijn. Jij bent namelijk het gezicht van je boerderij/hoevewinkel. Enthousiasme is namelijk een van je belangrijkste troeven. Ze gaan je zien als iemand met veel kennis en die met veel plezier in het vak staat. Op die manier ga je de beleving van de consumenten verbeteren en is de kans dat ze terugkomen heel groot. Ze gaan het gevoel hebben welkom te zijn. 

En vergeet niet, een glimlach is altijd gratis!

 



E-mail |